17 mars 2014

Samarbete, samarbete och samarbete

-Varför skriver du i bloggen om Migrationsverket, frågar mig dottern på telefon. Jag förklarar att en del av projektet är att få till föreläsningar, möten, samtal med och genom olika organisationer. Och så tänker jag att om inte hon vet det nu, så vet väl ingen det. Alltså en förklaring.
Meningen är att försöka initiera föreläsningar på temat migration, statistik, politik, historia, litteratur m m.  Därför pratar jag med t ex ÖBKH, S;t Nicolai kyrka, ABF, Sensus, Kävesta folkhögskola, Örebro läns museum, Örebro stadsbibliotek och Migrationsverket. Först ut att säga ja var förstås Anna-Karin Wulgué på ÖBKH. På Migrationsverket tror min kontakt att det behövs ett samarbete med Nerikes Allehanda för att det skall intressera örebroarna. Så nu jobbar jag på detta.
När jag pratar med Marita Axelsson på Konstfrämjandet om att ta utställningen på turné i länet trycker hon också på vikten av samarbete med ABF för att få till föreläsningar runt om i länet.
Så nu är det samarbete som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar