11 mars 2014

Det är nu det gäller


Nya sidor har lagts till. De handlar om Hur det började, de Danska breven, Läsarbrev, Samarbete och Intressanta personer.

Det processartade arbetet med projektet går framåt. Jag kontaktar olika organisationer och lär mig saker oupphörligen.
Morgonen börjar tidigt med träning på andra sidan gatan och sedan kollar jag mejlen. Jag har fått svar från Tolle Furugård på Migrationsverket. Han lämnar sitt nummer och skriver att han pratar gärna med mig och undrar vad han kan bidra med. Och så skriver han, och det är positivt, att som han ser det så har faktiskt främlingsfientligheten minskat. När vi sedan pratar i telefon så säger jag att ja visst, men å andra sidan så är det tredje största partiet i Sifomätningar till Sveriges riksdag nu Sverigedemokraterna. Vi pratar vidare om ev föreläsning. Sedan blir det handling på stan. Det är tisdag och fiskdag och Tuula skall komma och hjälpa mig med bloggen. Hon kommer efter jobbet och vi pratar först om annat, men sedan blir det allvar vid datorn. Det är nu det gäller om och hur jag skall bemästra det nya kommunikationsmediet i projektets tjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar