1 feb. 2015

Sverige och svenskarna mot rasism

Alltfler protesterar mot Sverigedemokraterna. En del högljudda motdemonstrationer och med övermålning av valaffischer vilket inte kan anses korrekt demokratiskt, och kanske också bidrar till att odla SDs uttalade martyrskap.
Andra använder mer subtila sätt som när en grupp vände ryggen mot Åkesson, eller med fejkade valbudskap som sattes upp i tunnelbanan. Det har också förekommit kampanjer på arbetsplatser och skolor där man vägrat släppa in SD.
Det besvärande för SD torde vara att det är just ”vanliga människor” som protesterar. SD hävdar ju att det är just dem de vill företräda. Och dessa verkar inte villa bli företrädda av SD. Det är inte längre trovärdigt att hävda att motreaktionerna kommer från vänsterextremister, tänker jag apropå SDs valpropagandan jag fått i min brevlåda. Den är adresserad från Folkets röst. Jo, jag tackar jag!

Motdemonstranter hade mött upp och störde när SD-ledaren skulle hålla möte i Karlstad. Han avbröt och kallade det skandal. Dock var polisen på plats av en annan åsikt än Åkesson. Det var ingen skandal och han kunde ha fortsatt, men ville inte och så hade han inte heller den bästa ljudanläggningen, sade den operativa chefen till Värmlands Folkblad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar