4 feb. 2015

Jag är stolt över Sverige

Jag är stolt över att vara svensk, skriver en insändare i NA. Egentligen är jag inte svensk ur SD-perspektiv, för jag är inte född här. Jag är inte arisk, så inga andra politiska partier skulle heller kalla mig svensk. Jag är ändå stolt över detta land och över majoriteten av politiska partier i riksdagen.

Insändarskribenten är stolt över att politikerna i riksdagen gjort en överenskommelse över blocken och valt att inte samarbeta med SD. I många andra länder har främlingsfientliga partier fått inflytande, skriver hen. Insändaren hoppas att så aldrig sker här, men oroas över de 13%  och att samhället därmed blivit mindre humant.

Kritiken mot vinsterna i asylboenden och Migrationsverkets brist på samarbete med kommunerna, håller insändaren med om. Men jag tycker att vi i Sverige borde förstå att det finns en värld utanför våra gränser där folk inte har det lika bra, skriver insändaren. Människor kan inte rå för att de fötts eller växt upp med andra förutsättningar. Och vi kan inte lösa deras problem i hemländerna med att t ex stoppa kriget i Syrien, avslutas inlägget på NA:s insändarsida 31 januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar